داکر docker چیست؟

به طور خلاصه، آموزش داکر pdf یک سرویس مدیریت کانتینر (Container) است. Docker در هر مکانی توسعه، ارسال و اجرا می‌شود. ایده کامل Docker این است که توسعه دهندگان به‌راحتی برنامه‌های کاربردی را توسعه دهند، آن‌ها را به محفظه‌هایی بفرستند که می‌توانند در هر مکان مستقر شوند.

عرضه اولیه Docker در مارس 2013 بود و از آن زمان به کلیدواژه توسعه مدرن جهان، به‌ویژه در مواجهه با پروژه‌های مبتنی بر Agile تبدیل شده است.

در مبانی اولیه Containerization بیان می‌شود و مباحث ارائه شده، به شما کمک می‌کند تا به درک کاملی از این مفهوم دست پیدا کنید. سپس با مفاهیم docker آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که چطور از docker برای بهبود عملکرد سیستم و مدیریت نرم‌افزارها استفاده کنید. Docker، فرایند مجازی‌سازی و عملکرد بسیار بهتری ازVirtual Machine‌ها دارد و جزء دسته میکرو سرویس‌ها محسوب می‌شود. با استفاده از Docker می‌توان نرم‌افزار را بدون وابستگی به سیستم‌عامل اجرا کرد. هم‌چنین، با استفاده از قابلیت swarm، می‌توان علاوه بر ایجاد پایداری سیستم، میزان load سرورها را نیز مدیریت کرد. شاید بتوان به صورت خلاصه گفت، با استفاده ازdocker:

  • نرم‌افزار رو بساز
  • انتقال بده و اجرا کن!


هدف از آموزش داکر در ویندوز

  • آشنایی با مفاهیم میکروسرویس‌ها و containerization
  • انتقال و تبدیل نرم‌افزارها به میکروسرویس‌ها
  • ایجاد high availability برای سرویس‌ها
  • ایجاد نرم‌افزارهای light weight برای بهینه‌سازی مصرف منابع سیستمی
  • پیش‌زمینه‌ای برای آشنایی و کار با Kubernetes


دوره آموزش Docker مناسب چه کسانی است؟

Docker ابزاری بسیار مناسبی برای کلیه برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان است چرا که این امکان را می‌دهد که یک برنامه توسعه‌یافته را جدای از پلتفرم، در هر محیطی اجرا کنند. کانتینر این امکان را به برنامه‌نویسان می‌دهد تا یک برنامه را با تمام ماژول‌ها و وابستگی‌ها ایزوله سازی کرده و در سیستم‌عامل‌های مختلف بدون هیچ مشکلی اجرا کند. به‌عنوان یک مثال بارز یک توسعه‌دهنده PHP را در نظر بگیرید. او احتمالاً باید یک وب سرور را بر روی سیستم خود نصب کند همچنین نیاز به یک پایگاه داده MySQL دارد و اگر پروژه گسترش پیدا کند ممکن است نیاز به نصب چند ماژول اضافی برای PHP و تنظیمات مختلف داشته باشید.

  • توسعه دهندگان نرم‌افزار، ادمین‌های سرورها، مهندسان IT
  • متخصصان و اپراتورهای شبکه‌های سلولی موبایل
  • هرکسی که نیاز به ایجاد، اجرا و مدیریت نرم‌افزار بر روی سرورها را دارد.

دوره CCNA

آموزش سیسکو در حوزه عیب‌یابی شبکه کامپیوتر و راه‌اندازی سخت‌افزاری حائز اهمیت است. دانش‌آموختگان در این دوره می‌توانند با مدل‌سازی شبکه، تنظیم، راه‌اندازی، نگهداری روتر، سوئیچ و غیره آشنا شوند. بعد از پایان این دوره‌ها مهارت‌های زیادی را در حوزه نصب و راه‌اندازی شبکه و ارتباطات از طریق شماره‌گیری تلفن یاد خواهید گرفت. شما می‌توانید با مهارت‌ها و توانایی‌های مقدماتی برای ورود به بازار کار حرفه‌ای شبکه آشنا شوید.